Ви плануєте віддати дитину в спеціальну мовну школу? Тоді приготуйтеся до занять з логопедом.Что перевірять? При вступі до першого класу майбутнього учня зазвичай просять прочитати шматочок тесту, розповісти напам’ять вірш, відповісти на якісь загальні питання. Для звичайної школи це необхідно, щоб мати уявлення про розвиток дитини і, можливо, вказати батькам на наявні проблеми. У мовній школі під час тестування перевіряються фонематическая пам’ять і наявність або відсутність логопедичних проблем. Чому це важливо? Та тому, що, якщо до семирічного віку дитина ще не освоїв правильну вимову рідних звуків, велика ймовірність, що в школі у нього виникнуть складності з російською мовою. І ці труднощі неминуче посиляться з початком вивчення мови іноземного. Крім того, неправильна артикуляція в рідній мові може перешкодити встановленню правильної артикуляції в мовленні іноземної. Тому, якщо ви збираєтеся віддавати дитину в мовну школу, слід відразу попередити про це логопеда. Якщо для звичайних шкіл допускаються деякі поблажки в вимові, то для вступу в спецшколу мова повинна бути ідеальной.Впрочем, багато логопеди запевняють, що такі жорсткі вимоги до вимови – частково виверт спецшкіл і легальна можливість відмовити невідповідному учневі. Адже попереду ще півроку, а то й півтора для того, щоб навчитися говорити правильно. Якщо у дитини немає фізіологічних проблем, то цього часу з лишком вистачить, щоб виправити проізношеніе.Почему він шепелявить? В ідеалі дитина до шестирічного віку повинен вміти правильно вимовляти всі звуки рідної мови. Якщо є труднощі з кількома звуками, то логопеди кажуть про віковий тимчасової затримки звукопроізношенія.Наіболее поширені причини цього явища – слабкість м’язів мови або губ, порушення артикуляції або неправильне мовне дихання, а також легка раскоординированности рухів. Справитися з цим можна за допомогою спеціальних логопедичних вправ, а також розвиваючи дрібну моторіку.Напрімер, існує спеціальна гімнастика для тренування мови і губ, вправи дозволять цим органам бути більш рухливими і приймати необхідне положення. Після цього правильну артикуляцію відточують з дитиною перед дзеркалом, співвідносячи проголошення того чи іншого звуку з певним становищем мови і губ.Еще один момент: в російській мові слова вимовляються на видиху. Тільки в цьому випадку вийде вимовити їх правільно.Но також дуже важливо, в якому мовному оточенні живе ваша дитина. Іноді проблеми виникають, тому що дитина копіює вимова своїх приятелів, ще не вимовляє якісь звуки. Або в родині з ним розмовляють, сюсюкаючи, навмисне перекручуючи слова, імітуючи дитячий лепет.Так що, перш чим приступати до занять з логопедом, подбайте про правильно говорити в родині. А дитині поясніть, що копіювати шепелявість одного не треба, краще разом вчитися говорити правильно.
Перед зеркаломКомплекс вправ логопед підбирає індивідуально, залежно від проблем у дитини. Якщо дефекти вимови не надто глибокі, то фахівець буде на заняттях ставити звук, а на будинок давати вправи для автоматизації проголошення. Вона має на увазі, що дитина багаторазово повторює певні склади або слова, поки губи і язик самі не почнуть приймати правильне положеніе.Для цього дуже важливо виконувати гімнастику щодня і так, як велів логопед.Виполняют вправи, сидячи на стільці. Спинка дитини повинна бути пряма, щоб не збивалася дихання, а руки і ноги не були в напряженіі.Садіться обидва – і дитина, і батько – повинні перед дзеркалом, щоб ви могли показати йому правильні рухи, а дитина їх повторив і зафіксіровал.Попробуем? ось кілька вправ для зміцнення м’язів рота, які призначають, як правило, всім дітям: Чашечка. Мова звертаєте у вигляді чашкі.Гвоздікі. Кінчиком язика відстукував послідовно по яснах у кожного зуба – уривчастими короткими двіженіямі.Качелі. Розкриваєте рот і розтягує губи в усмішці. Кінчик мови треба підняти до верхніх різців, потім ритмічно опустити до нижніх. При цьому стежити, щоб підборіддя не рухався, – тільки язик.Кошка. Робите рухи язиком, немов лаку з блюдечка молоко.
говоримо і
двігаемсяЛогорітміка – так називається комплекс вправ, який передбачає проголошення якихось фраз в поєднанні з рухом. Це може бути читання вірша, що супроводжується певними діями, наприклад: За вузькій доріжці (дитина ритмічно марширує на місці) Бігли наші ніжки (дитина високо їх піднімає) … Можна співати будь-які пісеньки, отхлопивая рітм.Можно грати в «тихо – голосно», або «дзвінкі – глухі», ляскаючи, почувши гучний або глухий звук, так дитина вчиться їх разлічать.Все це допомагає не тільки зрозуміти структуру мови, а й розвиває дрібну моторику, яка безпосередньо пов’язана з проізношеніем.Автор: Олена Бабічева
Будь першим хто прокоментує